Featured Post

Helppo ja nopea kolmionpiirtorutiini.

Vau. Kehitys kehittynyt ja oppi opittu. public static void SolidTriangle(Point a, Point b, Point c, Color color) {             Point[] po...

Monday, December 03, 2012

Miksi The Binding of Isaac on niin hyvä?

The Binding of Isaac. Minut teema jätti kylmäksi, mutta luin Postmortemin pelille, ja katsoin Let's Playn Youtubesta.

Ja toisen.
Ja kolmannen.
...
...
Ja seitsemännen.

Eli peli itsessään on lyhyt, alle tunnin per läpipeluu, ja koostuu cutsceneillä siivitetyistä Legend of Zelda(se originaali) - tyyppisistä luolastoista.

Se millä peli vetää, on se että lähes jokainen läpipeluukerta avaa uuden hahmon tai esineen pelattavaksi, ja löydetyt esineet vaikuttavat todella paljon paitsi pelityyliin, myös hahmon ulkonäköön.

Eli siinä mielessä perinteinen, "Jokainen pelikerta on uusi" - ratkaisu.

Tämän lisäksi, kunkin kentän pomot arvotaan satunnaisesti, tietyistä vaikeusryhmistä. JA, peli vaikeutuu sen mukaan, miten monesti sen on pelannut läpi ( ja siis saanut kovempia varusteita löydettäväksi luolastossa.

Lisäksi pelissä on välianimaatiot, ja useampi loppu - ei niinkään vaihtoehtoinen, kuin tarinaa pidemmälle vievä aina pykälä kerrallaan, vähän kuten Dark Corners of the Earthin loppu, josta näkee sitä enemmän, mitä paremmin on pelin pelannut.

No comments:

Post a Comment