Featured Post

Helppo ja nopea kolmionpiirtorutiini.

Vau. Kehitys kehittynyt ja oppi opittu. public static void SolidTriangle(Point a, Point b, Point c, Color color) {             Point[] po...

Wednesday, December 19, 2012

Tekstuurimappaus

Ei ole vielä auennut, ei.

Mutta siis,

kun meillä on kolmio abc, jonka pisteet on järjestetty Y:n mukaan,

josta piirretään vaakasuora segmentti (x1, x2, y)

ja meillä on tekstuuri, jossa on määritelty kolmio ijk niin että i vastaa a:ta jne,

piste u, v vastaa pistettä x1, y ja
piste u', v' vastaa pistettä x2, y, niin

piste u = delta ij.X * ((x1-a.X)/delta ab.X)
piste v = delta ij.Y * ((y-a.Y)/delta ab.Y)


piste u' = delta ik.X * ((x2-a.X)/delta ac.X)
piste v' = delta ik.Y * ((y-a.Y)/delta ac.Y)

ensimmäinen näytepiste tekstuurista on u, v.

tämän jälkeen, otamme seuraavan näytteen pisteestä
u + ((u'-u)/(x2-x1))
v + ((v'-v)/(x2-x1))

kunnes näytteenottopiste on u', v' ja näytteitä on otettu (x2-x1) kappaletta.

x2, x1 ja y vastaavat todellisia koordinaatteja bufferissa.

Kokeilen mennä tällä ja katson mitä tapahtuu. Lisään ehkä havainnollistavan kuvan tänne johonkin väliin.

No comments:

Post a Comment