Featured Post

Helppo ja nopea kolmionpiirtorutiini.

Vau. Kehitys kehittynyt ja oppi opittu. public static void SolidTriangle(Point a, Point b, Point c, Color color) {             Point[] po...

Wednesday, July 09, 2008

Kolmiopainia

Kolmioitten täyttäminen on vaikeaa. Olen aikani paininut sen kanssa nytten, ja lähes toimii, mutta jos meillä on kaksi janaa ab ja ac, joista ei tiedetä kuin se että a.y<=b.y ja a.y<=c.y.... Miettimistä se vaatii vaan hiukan. Ainakin olen jo sen verran saanut, että on kolme tapausta: kummatkin pisteet ovat a:n vasemmalla puolella, oikealla puolella tai toinen toisella puolella. Viimeinen on helppo. Nyt pitäisi päätellä vain vasen/oikea tapausten puolueellisuus. Sitten vain vasemmanpuolisen janan vasemmanpuolisin piste piirretään oikeanpuoleisen janan oikeanpuolimmaisimpaan pisteeseen.. Eli, ajatelkaa viivaa:

####
####
####
Jos piirrämme ekaan pisteeseen mihin törmäämme vasemmalta päin, meillä menee väärin ja jää 3 pix rako oikeaan reunaan.

Jne.

Ei ihan optimaalista. Jos lähtisi siitä että "Jokaiselle Y-riville piirretään viiva x1, x2, y kunnes toisin sanotaan," niin olisi kai parempi, mutta painiskelen just nyt vielä teorian parissa. Optimointi tulee myöhemmin.

Viivarutiini v3
:ssa on bugi ylöspäin vasemmalta oikealle nousevissa viivoissa. Osaako joku korjata hidastamatta sitä? Voisin kai Mureakuhaan heittää kysymyksen tjsp....

SPARTAAA!


Paino 98.0, Heikin läppäri rupesi elämään paremmin kun käänsin siihen uudet XFCE:t.

No comments:

Post a Comment