Featured Post

Helppo ja nopea kolmionpiirtorutiini.

Vau. Kehitys kehittynyt ja oppi opittu. public static void SolidTriangle(Point a, Point b, Point c, Color color) {             Point[] po...

Monday, July 14, 2008

Luolia ja lohikäärmiä // Pathfinder

Nivalan peliporukka ei ole vielä pitkään aikaan siirtymässä uuteen painokseen, joten kokeilemme Pathfinderiä. Vaikka porukka on tyypillisen vajaa, ( Kaksi hyvää pelaajaa ovat nykyään WoW-addikteja ) niin ihan hauskaa on ollut.

Muutamia havaintoja:
  • Combat Maneuver on loistava idea: Sillä voi Ad-hoc:ta melkein tilanteen kuin tilanteen.
  • Hitpoint Buffer on kuten myös kiva,
  • Päivitetyt meleeluokat ovat hyvä asia. Barbaarin muutokset on ihan hyviä.
  • Skill-säännöt on vaikea pitää mielessä - eli class skill saa automaagisen +3, eikä vain max rankit ole siellä
  • Skillit + vanhat hahmolomakkeet = ikävä yhdistelmä. Uusimmassa Alphassa tuli vihdoin hahmolomakkeetkin, tosin.
Ensimmäistä kertaa on myös Action Pointit käytössä. Ne ovat aivan totaalisen loistavia, jo siitä syystä että ne ovat DM:lle apu tilannearviointiin - jos niitä ei kulu, niin pelaajat ehkä pääsevät hieman helpolla, jos ne kuluvat jatkuvasti ja nopeasti, ehkä pitäisi vähän lieventää vastustajatulvaa.

Statpiste joka toinen taso, toimii varsinkin jos ottaa vähän low-magic asennetta mukaan. Nykyinen konsepti on että taikaesineet ovat niin arvokkaita, kukaan ei myy niitä, joten ne voi vain löytää tai voittaa itselleen. Pelit ovat hieman vaikeampia, mutta paljon, paljon viihdyttävämpiä.

Harkitsemme E6:n käyttöönottoa, tai ainakin käytämme normaali-XP gain mekaniikkaa + Pathfinderin Fast XP taulukkoa. Ei ole kiva juosta liian nopeasti tasoja läpi.

Paino tänään oli 98.0 noin suurinpiirtein tylyvaa'alla. Siellä 96-98 maastossa palloilee edellen.

Motivaation kanssa on ongelmia, koulu- ja ohjelmointihommia ei ole oikein tullut tehtyä. Piirsin yhden kuvan taideblogiin, tosin.

No comments:

Post a Comment